وبلاگ رسمی دهیاری معدن سنگرود
وبلاگ رسمی دهیاری معدن سنگرود
شرح فعالیتهای دهیاری معدن سنگرود

به گفته ریش سفیدان حدود چهار الی پنج قرن پیش زلزله شدیدی در منطقه رخ داده و بدلیل وقوع این زلزله و خشک شدن چشمه هاو منابع آبی متعدد آن که تعداد آن را تا هفت چشمه بزرگ ذکرکرده اند اهالی ساکن آن از این منطقه مهاجرت کرده و گروهی  به محمود آبادقزوین ،گروهی به بخش رحمت آبادشهرستان رودبار و مابقی به سمت مکان فعلی روستای پاکده که املاک آن از خوانین دیلمان  خریداری  شده بود سکنا گزیده و مکان خلوشت خالی از سکنه گردید .

منطقه شمال غربی معدن چفته برنام داشته که از قدیم الایام محل سکونت و دامداری تعداد زیادی از اهالی پاکده بوده که بعداز زلزله خالی از سکنه گردیده و تنها تعداد اندکی به دامداری مشغولند.

 

کلیه قسمتهای این روستا و مکان فعلی و مرکزی معدن سنگرود که خانه های سازمانی شرکت البرز غربی درآن  بناست و تا حدودچند کیلومتری نرسیده به روستای سنگرود کلاً زمینهای کشاورزی دیمی متعلق به اهالی روستای پاکده بوده که پس از اکتشاف معادن در این قسمت وشکل گیری شرکت البرز غربی قسمتهای فعلی ساختمانهای سازمانی بعنوان محدوده شرکت زغالسنگ البرز غربی از آن جدا و شهرک کارگری درآن بنا گردید و ازسال 76 بعنوان روستا دارای کدو عنوان روستا گردید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نوشته شده در تاريخ سه شنبه 10 مرداد 1398برچسب:خلوشت,جیرنده,چفته بر,پاکده,محمودآباد,رحمت آباد,معدن سنگرود, توسط رضا سمیع پور